Toyota bZ4X zachęciła artystów sztuki ulicznej do stworzenia trzech unikalnych murali, a ich interpretacje zostały następnie przeniesione na karoserię SUV-ów. Pojazdy te zostały zaprezentowane podczas Miami Art Week.
Toyota bZ4X – pierwszy globalny samochód elektryczny japońskiej marki –zapowiedział zmianę stylistyki dla kolejnych modeli. Nawiązania do niego możemy dostrzec w nowych odsłonach Camry, Priusa czy Toyoty C-HR. Nowy design wyzwala silne emocje, dlatego Toyota poprosiła trzech artystów o stworzenie w ich rodzinnych miastach murali, które oddadzą unikalną energię tych miejsc, a jednocześnie będą nawiązywały do nowoczesnej estetyki modelu bZ4X.
Do udziału w projekcie zaproszeni zostali:
Blaine Fontana z Portland w stanie Oregon,
Sophie Tuttle z Bostonu w stanie Massachusetts,
Erik Burke z Reno w stanie Nevada.
Każdy z twórców przedstawił inną interpretację elektrycznego SUV-a. Następnie przygotowane projekty trafiły na karoserię aut. Efektownie pomalowane Toyoty bZ4X zaprezentowano podczas Art Week w Miami na Florydzie.
Owen Peacock, dyrektor generalny Toyota Vehicle and Marketing Communications, mówiąc o tym projekcie, podkreślił:
„Cieszymy się, że dzięki Toyocie bZ4X artyści mogli pokazać, czym jest dla nich ich rodzinne miasto oraz przedstawić swoje spojrzenie na zelektryfikowaną mobilność”.