Od 2021 roku Toyota współpracuje z portugalską firmą CaetanoBus, angażując się w produkcję napędzanych wodorem autobusów H2.City Gold zapewniających bezemisyjny transport miejski oraz dalekobieżny. Obecnie już 115 takich pojazdów jest częścią transportu publicznego w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Danii, a kolejne zamówienia są w trakcie realizacji. Dwanaście z tych autobusów służyło do przewozu sportowców i gości podczas Igrzysk w Paryżu, w tym dwa były dostosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.
Model H2.City Gold jest autobusem niskopodłogowym z modułami ogniw paliwowych Toyoty o mocy 70 kW produkcji europejskiej. Pojazd dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 180 kW oraz litowo-tytanową baterią o pojemności 44 kWh, co pozwala przejechać mu ponad 500 km na jednym tankowaniu.
Technologia ogniw paliwowych Toyoty znalazła także zastosowanie w ciężarówkach marki VDL, które mają na celu wsparcie dekarbonizacji flot logistycznych partnerów Toyoty w sieci TME. Ten sam model ciężarówki jest obecnie testowany przez Coca-Colę we współpracy z Air Liquide, VDL Groep i Toyotą. Zasięg pojazdu wynosi do 450 km, a czas tankowania – około 20 minut.
Technologia zasilania wodorem ma również duży potencjał na wodzie. Toyota rozpoczęła współpracę z dwoma firmami z rynku jachtowego. EODev, której Toyota jest współwłaścicielem, wprowadziła generator REXH2 mogący pracować w wilgotnych warunkach na pokładzie jachtu. Podobny projekt został zrealizowany wspólnie z norweską firmą Corvus.
Ogniwa paliwowe Toyoty znajdują zastosowanie także w innych dziedzinach poza sektorem mobilności. Firma EODev wykorzystuje je w swoich generatorach prądu GEH2. W maju 2021 roku urządzenia te dostarczyły zieloną energię do spektakularnej iluminacji wieży Eiffla. Ich kolejnym innowacyjnym zastosowaniem w energetyce są przenośne kartridże z wodorem. Każdy pojemnik o długości 40 cm może być podłączony do niewielkich generatorów prądu z ogniwami paliwowymi, a zawartość jednego kartridża może zasilić domową kuchenkę mikrofalową przez 3-4 godziny.
Wprowadzenie wodorowych kartridżów wymaga niewielkiej infrastruktury, która może dostarczyć energię podczas imprez plenerowych, wyjazdów czy awarii prądu. Toyota planuje zaoferować zbiorniki w różnych rozmiarach, aby jak najlepiej dostosować tę technologię do potrzeb użytkowników.