W 2004 roku w Polsce zadebiutowała Toyota Prius. Samochód ten zapoczątkował rozwój polskiego rynku zelektryfikowanych aut. Kompaktowy liftback o opływowej sylwetce i futurystycznym wnętrzu oferował bogaty zestaw elektronicznych udogodnień. O jego wyjątkowości decydował napęd hybrydowy – innowacyjna technologia Toyoty, łącząca największe atuty silników benzynowych i elektrycznych.
W 1997 roku na światowym rynku zadebiutowała Toyota Prius. Początkowo był to skromny sedan segmentu B, spokrewniony z Yarisem. Druga generacja tego pojazdu zyskała zupełnie nową konstrukcję, większe wymiary oraz nadwozie liftback o jednoznacznie kojarzonej z Priusem opływowej sylwetce klina.
W Polsce pierwszy egzemplarz Toyoty Prius został sprzedany w czerwcu 2004 roku w Szczecinie. Było to auto w wersji Sol z automatyczną klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami, wielofunkcyjnym wyświetlaczem, radiem z możliwością obsługi z kierownicy, 9 głośnikami czy kurtynami powietrznymi z przodu i z tyłu. Do wyboru była wówczas również konfiguracja Sol+Navi doposażona w nawigację satelitarną oraz system głośnomówiący Bluetooth z przyciskami na kierownicy do odbierania i zawieszania połączeń.